Obecnie w dobie łatwej dostępności różnych narzędzi każdy może być twórcą, każdy może działać w dowolnej, wybranej przez siebie dziedzinie – i swoim contentem dzielić się z innymi. Czy jednak korzystanie z takich źródeł przyniesie korzyść? Jeśli naprawdę chcesz się czegoś nauczyć, zdobyć nową wiedzę oraz umiejętności – o wiele lepiej jest korzystać z pomocy specjalistów w danej dziedzinie, zwłaszcza że bardzo często udostępniają oni swoją wiedzę nie tylko odpłatnie, ale i za darmo.
SEO – gdzie zdobywać wiedzę?
Za przykład może posłużyć nam SEO, dziedzina, na której w dużej mierze opiera się współczesny marketing internetowy – tj. niemal już każdy zdaje sobie sprawę z tego, że tylko zdobycie najwyższych pozycji (tzw. top 3) w wynikach wyszukiwania Google wiąże się z uzyskaniem jak największej liczby nowych odbiorców, gdyż według badań internauci wchodzą najczęściej tylko na trzy pierwsze strony zgodne z ich wyszukiwaniem. W temacie SEO powstało też wiele mitów dotyczących tego, czym się kierować, jakie są algorytmy Google, jak działać itd. Aby odsiać nieprzydatną wiedzę od tej wartościowej, warto sprawdzać, co na dany temat sądzą specjaliści w danej dziedzinie, a nie laicy.
Jednym ze źródeł, z których z całą pewnością warto korzystać, jest strona internetowa Jerzego Zielińskiego, współwłaściciela firmy digital marketingowej, która specjalizuje się w pozycjonowaniu oraz kampaniach reklamowych Google Ads. Za pośrednictwem swojej witryny Jerzy Zieliński udostępnia poradniki pozwalające na samodzielną naukę SEO. Ponadto w szeregu artykułów blogowych znajdziemy ogrom informacji na interesujące nas tematy z tej dziedziny.
Czy każdy może pracować w SEO?
Na to, że wykluczenie społeczne często bywa problemem, także wskazuje Jerzy Zieliński, który w związku z tym powołał do życia Fundację Cyfrowej Rewolucji. Jej zadaniem jest wprowadzanie do branży szeroko pojętego digital marketingu osób niepełnosprawnych oraz osób, które zamieszkały w Polsce ze względu na wojnę w swoim ojczystym kraju. Fundacja prowadzi działania pozwalające na uzyskiwanie oraz poprawianie kompetencji zawodowych przez ww. grupy osób – dzieje się to m.in. poprzez finansowanie szkoleń i kursów. Nie da się ukryć, że czerpanie wiedzy od najlepszych specjalistów w swojej dziedzinie może przynieść zdecydowane korzyści, dlatego warto korzystać z tych możliwości. Dzięki temu z pewnością oprócz teorii będziemy mogli sprawdzać posiadane informacje w praktyce, w ten sposób budując swoje doświadczenie w SEO.