Nowoczesne technologie w modernizacji bydgoskiej zajezdni tramwajowej przez firmę Terlan

Terlan, spółka realizująca prace modernizacyjne na bydgoskiej zajezdni tramwajowej, niedawno pochwaliła się postępem prac. Zainstalowali nowe płyty torowe wzdłuż głównego budynku zajezdni i zapowiedzieli, że w najbliższych dniach na tych płytach zostaną ustawione oraz mocno przytwierdzone nowe szyny i rozjazdy. Następnie zostaną one zalane poliuretanem, co zakończy etap prac montażowych na tym konkretnym odcinku.

Firma korzysta z innowacyjnej technologii ERS, znanej jako „szyny w otulinie”. Jest to jedna z najnowszych metod, która skutecznie redukuje hałas i wibracje generowane przez przejeżdżające wagony tramwajowe. W krajach Europy Zachodniej, ta technologia jest często używana w miejscach, gdzie wymagane jest efektywne tłumienie dźwięków i wibracji. Prace demontażowe pod kolejne tory i rozjazdy są również prowadzone równocześnie, jak poinformowała firma.

Przed przystąpieniem do tych działań, Terlan rozebrał już istniejące torowisko obok budynku zajezdni oraz tor przy obiekcie, który jest aktualnie wznoszony i w którym będzie przeprowadzona reprofilacja kół tramwajowych. Firma z Poznania zapewnia, że modernizacja przebiega zgodnie z planem, a co najważniejsze, prowadzone prace nie wpływają na codzienną komunikację miejską.