Administracja drogowa poinformowała o podpisaniu umowy z firmą, która będzie odpowiedzialna za opracowanie dokumentacji do budowy Mostu Pomorskiego w Bydgoszczy. Zgodnie z planami inwestycyjnymi, przewidziana jest również rozbudowa obu rond położonych na końcach mostu – Ronda Fordońskiego i Toruńskiego.
Zadanie wykonania planu dla nowego mostu zostało powierzone Wrocławskiemu Biuru Projektów DROSYSTEM. Pierwsza faza dokumentacji (włącznie z uzyskaniem decyzji środowiskowej) ma zostać zakończona 15 miesięcy po podpisaniu umowy, co przypada na wiosnę 2026 roku.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy wyjaśnia, że istnieją trzy potencjalne rozwiązania dla zastąpienia istniejącego 80-metrowego obiektu. Każdy z nich zakłada trzy pasy ruchu dla samochodów w każdym kierunku, buspasy, zamknięte tory tramwajowe dostępne dla pojazdów uprzywilejowanych, chodniki po obu stronach i dwukierunkowe ścieżki rowerowe. Możliwe jest umieszczenie tych elementów na jednym, dwóch lub trzech równoległych mostach.
Podano również, że nowy most będzie większy i dłuższy niż obecny, obejmując również obszar tunelu prowadzącego do sklepu budowlanego. Przystanki autobusowe zostaną dodane na każdym z wlotów – dodano do komunikatu.