W 2023 roku, nad rzeką Brdą pojawiło się dziesięć świeżo wyprodukowanych tramwajów, które wyszły z zakładów PESA w Bydgoszczy. Nie jest to koniec inwestycji, bowiem w drugiej połowie 2024 roku planowane jest wprowadzenie do obiegu kolejnych 21 pojazdów. Zgodnie z harmonogramem, ostatnie zamówione jednostki dotrą do zajezdni tramwajowej w roku 2025.
Modernizacja taboru ma na celu zastąpienie starych i wyeksploatowanych tramwajów typu „Konstal”. Jak podkreślał Piotr Bojar, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji, niektóre z nich zostaną zachowane jako rezerwowe, mimo ich znacznego wieku.
Planowane zmiany nie ograniczają się jedynie do taboru. W paralelnej inicjatywie rozwijane są również inwestycje infrastrukturalne. W ramach tej misji, na ulicach Bydgoszczy powstaną nowoczesne przystanki tramwajowe wzorowane na tych wiedeńskich. Swoją funkcjonalność oraz estetykę mają one poprawić komfort korzystania z miejskiej komunikacji. Przystanki te będą lokalizowane na dodatek do już istniejących peronów na ulicy Gdańskiej, przy skrzyżowaniach z ulicą Chodkiewicza oraz placem Teatralnym. Nowe „perony wiedeńskie” zostaną zlokalizowane na placu Wolności oraz placu Praw Kobiet, gdzie powstaną po dwa przystanki w obie strony.