Zwiększa się ilość elektrycznych i hybrydowych pojazdów w bydgoskich przedsiębiorstwach komunalnych

W miastach Bydgoszcz na ulicach zaczyna pojawiać się coraz więcej ekologicznych pojazdów. Komunalne spółki zdecydowanie stawiają na rozwój technologii związanej z napędami hybrydowymi oraz elektrycznymi. Jednak czołówkę w tej dziedzinie utrzymują siły policyjne.

Jak już informowaliśmy, Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy przystąpiły do testowania następnego autobusu zasilanego energią elektryczną. W sobotnie popołudnie, 11 maja, na ulice miasta wyruszył nowy model Yutong U12. Autobus ten obsługiwał sześć tras miejskich. Wyprodukowany w Chinach, posiada długość 12 metrów i jest w stanie przejechać aż 400 kilometrów na pojedynczym ładowaniu.

Choć Urząd Miasta w Bydgoszczy nie posiada jeszcze żadnego samochodu o napędzie hybrydowym bądź elektrycznym, to jednak przedsiębiorstwa miejskie już takowe mają. Jest to wynikiem obowiązujących przepisów prawa.

Piotr Kurek, rzecznik ProNatury, bydgoskiej spółki zajmującej się utylizacją odpadów, zaznaczył: „Aby przestrzegać wymagań ustawy o elektromobilności, która od 1 stycznia 2025 roku zobowiązuje do posiadania 30 procent pojazdów na napęd elektryczny lub hybrydowy, planujemy zakupić więcej takich pojazdów w czwartym kwartale tego roku”.