W przetargu na zadbanie o działanie systemu rowerowego w Bydgoszczy w 2025 roku, jedynie BikeU, obecny zarządca Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego, zdecydował się na udział. Tak samo jak miało to miejsce w poprzednim roku, czyli 2024, Bydgoski Rower Aglomeracyjny w bieżącym okresie będzie działał wykorzystując już istniejące stacje i rowery.
Przed rozpoczęciem nowego sezonu obecne pojazdy muszą zostać poddane procesowi renowacji. Z pytań zadanych przez potencjalnego zarządcę podczas przetargu dowiadujemy się jak duże zniszczenia doświadczyły te kilkuletnie jednoślady.
Podczas kontrolowania systemu oświetlenia zauważono uszkodzenia obudów lampek na części rowerów. W trzech spośród dziesięciu skontrolowanych rowerów mimo nienaruszonej obudowy nie działało oświetlenie, co zasugerowało potrzebę naprawy. Obudowy tylnych lamp zamontowanych w błotnikach były uszkodzone aż na 90% jednośladów. Również wiele łańcuchów było zardzewiałych, co zakłócało płynność jazdy. Dodatkowo, nakrętki tylnego koła były silnie skorodowane, co może utrudniać przyszłe serwisowanie.
Hamulce na większości rowerów, dokładnie 90%, wymagają regulacji lub nawet całkowitej wymiany – rdzewiejące linki nie są w stanie zapewnić bezpiecznego zatrzymania pojazdu. Problem korozji ma wpływ nie tylko na estetykę jednośladu i komfort podróżowania nim, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo użytkowników – tak wynika z treści dokumentu. Żałosny stan rowerów jest dodatkowo obrazowany za pomocą zdjęć.