23 maja Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy poinformował na swoim profilu na Facebooku, że z przyczyn technicznych nastąpi skrócenie czasu pracy kas oraz Centrum Obsługi Klienta przez dwa dni – we wtorek i czwartek. Wiadomość tę przekazał rzecznik prasowy Tomasz Okoński, który wyjaśnił przyczyny tych utrudnień.
Tomasz Okoński, pełniący funkcję rzecznika prasowego ZDMiKP w Bydgoszczy, uspokoił mieszkańców, zapewniając, że nie miała miejsca żadna awaria. Wyjaśnił, że przyczyną obniżenia dostępności kas i Centrum Obsługi Klienta są zaplanowane prace serwisowe, które mają być przeprowadzone przez informatyków w systemach komputerowych tej instytucji. To właśnie te prace są powodem tymczasowych ograniczeń dla pasażerów korzystających z usług ZDMiKP Bydgoszcz.
Mimo to, biletomaty znajdujące się w autobusach oraz tramwajach będą funkcjonować bez zmian. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy podkreślił, że pasażerowie nie powinni odczuwać żadnych innych problemów czy utrudnień związanych z tymi pracami serwisowymi. Wszystko powinno wrócić do normalnego funkcjonowania po zakończeniu planowanych czynności.