Całkowita powierzchnia magazynowa 43 000 m2, powierzchnia chłodnicza 11 000 m2, 82 wózki elektryczne, 23 000 europalet, kompletacja głosowa zamówień, możliwość obsługi do 250 sklepów, a wreszcie skrócenie czasu dostawy o 30%. To nowy magazyn ALDI, który został otwarty w Lisiej Ogonie pod Bydgoszczą. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele samorządów oraz przedstawiciele mediów. W sieci powstało 200 nowych miejsc pracy w oparciu o potrzeby magazynu.
Nowy magazyn to naturalny efekt rozwoju sieci ALDI w regionie. Obiekt pełni funkcję centrum magazynowo-dystrybucyjnego. W pierwszym miesiącu działalności będzie zaopatrywać 100 sklepów w regionie północnym. Warto jednak dodać, że docelowo magazyn może obsłużyć nawet 250 sklepów. Dzięki temu czasy dostaw do sklepów są skrócone nawet o 30%, co wiąże się z lepszą i bardziej elastyczną reakcją sieci na potrzeby klientów. Marka, która do tej pory istniała głównie w zachodniej, środkowej i południowej Polsce, w ubiegłym roku pojawiła się we wszystkich województwach. Regionem, w którym ALDI rozwija się najszybciej, jest Pomorze, które w ciągu zaledwie jednego roku otworzyło około 10 sklepów. Nowe centrum dystrybucyjne ALDI powstało w parku Lisi Ogon wybudowanym przez Panattoni Europe. W rejonie ulic Wiejskiej i Wyczynowej powstały centra produkcyjno-magazynowo-usługowe z częściami biurowymi zaprojektowanymi przez deweloperów.
– To dla nas ważny i przełomowy moment, poprzedzony latami wytężonej pracy i rozwoju. Z perspektywy sieci, nastawionej na kolejne nowe otwarcia sklepów, warunki logistyczne są kluczowe i mają wpływ na optymalizację wielu procesów. Otwarcie drugiego magazynu ALDI jest naturalnym efektem intensywnej ekspansji w całej Polsce. Na przestrzeni najbliższych dwóch lat planujemy powiększyć ilość naszych placówek o 50%. Rozwijamy się jako marka, ale mamy nadzieję, że nasz rozwój przyczyni się także do rozwoju województwa i gminy, że otwarcie Centrum Dystrybucji ALDI będzie ważnym wydarzeniem dla wszystkich mieszkańców Bydgoszczy, Białych Błot oraz Lisiego Ogona. – mówi Wojciech Łubieński, Prezes Zarządu ALDI Polska.
– ALDI to silna marka o ugruntowanej międzynarodowej pozycji, ciesząca się coraz większym uznaniem w Polsce. Równolegle do procesu umacniania wizerunku i rozpoznawalności rozwijamy sieć sklepów tak, by walory ALDI mogli doceniać kolejni klienci. Szczególnie istotne dla sieci są lokalizacje w województwach pomorskim, mazowieckim, wielkopolskim czy zachodniopomorskim. Nowe centrum dystrybucji zagwarantuje sprawne zaopatrywanie sklepów w północnej i centralnej części Polski, gdzie powstaje najwięcej obiektów ALDI. Dotychczasowy magazyn w Chorzowie nadal będzie zaopatrywał sklepy południowej Polski. Zależy nam na tym, aby być jak najbliżej klientów, a właściwie dobrana lokalizacja sklepów i zaplecze magazynowe są kluczem do sukcesu – dodaje Wojciech Łubieński.
Jak podkreśla ALDI, firma koncentruje się na utrzymywaniu długotrwałych, uczciwych i godnych zaufania relacji biznesowych ze swoimi dostawcami oraz spełnianiu wymagań firmy odpowiedzialnej społecznie. W związku z tym nowy magazyn otrzymał ocenę BREEAM na poziomie „Very Good”. Budynek wyposażony jest w system kompletacji zamówień Pick by Voice, a w przyszłości będzie wyposażony w system solarny o mocy do 500 kWp. Całkowita powierzchnia magazynu to 43 300m2, z czego powierzchnia chłodnicza to około 11 000m2, a biuro zajmuje 2263m2. Część magazynowa mieści 23 000 europalet.
W magazynach stosowane są liczne rozwiązania proekologiczne, m.in. oświetlenie LED, parkingi ze stacjami ładowania pojazdów elektrycznych, zewnętrzne elektryczne osłony przeciwsłoneczne sterowane przez automatykę pogodową. Docelowo planujemy budowę elektrowni fotowoltaicznej, aby zwiększyć niezależność energetyczną. Budowa magazynu dla sieci sklepów ALDI trwała dziewięć miesięcy.
Dowiedz się więcej na stronie Log24.pl – serwisie informacyjnym o logistyce, magazynowaniu i transporcie.